Fri for tyveri

Gentofte skal være et trygt sted at bo, leve og arbejde.

Gentofte skal være et trygt sted at bo, leve og arbejde. Under Coronakrisen faldt indbrudsraten, som har ligget blandt de højeste i Danmark, men samme rate er desværre begyndt at stige igen. For at imødegå de mange indbrud nedsatte vi for to år siden Opgaveudvalget “Tryghed for Borgerne”, hvilket har affødt en lang række nye initiativer.

For eksempel er der oprettet en hjemmeside og formidlet viden om forebyggelse af tyveri til via opslag på Facebook og forskellige artikler – plus at vi har ansat en leder af det samlede projekt.

Appen ”Nabohjælp” og “Erhvervsnabohjælp” er blevet anbefalet til borgere og virksomheder som et redskab, hvor man kan advare hinanden mod både indbrud og tyverier. Og derudover har vi ansøgt Justitsministeren og transportministeren om tilladelse til at udøve vægtervirksomhed og anvende droner, for på den måde at supplere politiets arbejde med at opretholde ro og orden.